PROTEINOVÁ DIETA
bez odborného dohledu
a s on-line poradnou MUDr. Miloše Rýce
Vše o proteinové dietě Hubnutí ve třech etapách

Hubnutí ve třech etapách

Aktivní fáze

3 - 4 proteinová jídla za den*
1 "pravé" jídlo za den
Neomezeně povolené zeleniny

Stabilizační fáze

1 - 2 proteinová jídla za den*
2 "pravá" jídla za den
Neomezeně povolené zeleniny

Fixační fáze

1 - 2 proteinová jídla za den*
3 "pravá" jídla za den
Neomezeně povolené zeleniny

 

Vždy je třeba dodržovat:

  • dostatečný přísun neslazených tekutin (min. 1,5 l denně)
  • dostatečnou konzumaci zeleniny
  • dostatečně solit (v průběhu 1. etapy ztrácí organismus ve zvýšené míře nerostné látky a stopové prvky a je pro to lepší solit více než méně) 
 

* Kdy užívat během 1. etapy 3 a kdy 4 proteinová jídla?

3 proteiny obvykle postačí u jedinců, jejichž výchozí hmotnost (tedy ta před začátkem diety) nepřesahuje 80 kg.

Od 85 kg výše je prakticky vždy nutné užívat 4 proteinová jídla denně.

I u prvně jmenovaných (tedy s výchozí hmotností pod 80 kg) však můžeme použít (a to i nepravidelně) čtvrté proteinové jídlo, zejména tehdy, pokud přetrvává pocit hladu po kombinaci 3 + 1. 

Důležité upozornění: 3 - 4 proteinová jídla za den je třeba zkonzumovat, i když nemáte hlad! Bílkovinná dieta „funguje“ tehdy, pokud organismus dostane cca 90 g čistých bílkovin za den. Pokud omezíte přísun bílkovin, „degradujete“ bílkovinou dietu na dietu „nízkoenergetickou“, což poznáte podle toho, že začnete ubývat na úkor svalové a nikoliv tukové tkáně, stejně jako podle toho, že se velmi brzy objeví pocit hladu!